Som sagt, inga stora saker som hänt på sistone, men alltid något =)
Om man tycker att saker går för smidigt kan man alltid höja svårighetsgraden lite! Tycker fortfarande att det bör tävlas i matlagning med Wildcards i form av småbarn som slängs in i kritiska ögonblick….
Men alla intressen ska ju uppmuntras =)

Det tränade ögat känner igen ett skydd till styrstången, menat att täta det värsta draget/droppet ner på fötterna. Nej, det är inte dålig skärpa, det är våtslipat till matt finish. Bara för att det var kul.

Icke att glömma: batteriet sitter fortfarande löst eftersom tändmodulen nu sitter ivägen för hållarens hål.
Verktyg är beställt, här ska popnuttas en ny mutter i stål! Kommer bli perfekt, nära nog. =)

Tankmätaren visar som bekant fel, sista halvan av tankens innehåll finns liksom inte. Plan på att kalibrera, men hemskt vad många sladdar det var här då…. Får återkomma i detta.

Golvsågningen har inte riktigt kommit igång, lite beroende på tid, väder och bristen på spridare för att ta den in och ut garaget. I väntan har det ritats lite på lösningar.

Nämnda skydd på plats igen, nu med extra bra klet!
Ja, det finns fler hål….

Höger halvljus gav upp i samband med motorbytet. Det verkar faktiskt vara så enkelt som att lampan är trasig. Mätning gav samma spänning på både höger och vänster, samt på båda sidor om kontakten som faktiskt ser lite smällt ut. Nya lampor beställda, ny hållare lika så då den sitter fast lite för hårt i lampan nu. Fortsättning följer.

Detta verkar kallas ”french style” på lampan, att man klär in den i en gul plasthatt. Undra varför…

Kontakten (sett från lampans håll) med lite mätningar. Detta glömmer man ju så snart man blinkat.

Det var det hele för denna gång! =)