Lika bar att här bekänna att projektet rör på sig i en riktning som är bra och ett tempo som är fint, med förvånansvärt få och små bekymmer på vägen, även enligt och nog på grund av F. Att F själv har gjort samma resa (men då med en ST170 ur en Ford Focus, som enligt sägnen hade en massa bonus-material i form av add-on-kablage och fanskap) kan bara ses som guds försyn från mitt håll.
Min bästa uppfattning är dock att jag navigerar på okänt vatten, i dimma, men med en Crew (F, A och P) som har varit med om värre. Lyx kallar jag det! =)
Nya verktyg är alltid kul, speciellt om de har ett syfte. A har förtjänstfullt rengjort i princip alla gängade hål på blocket, allt för att underlätta montering. Något jag inte visste fanns; typ piasava-borst men förmodligen bättre. Bra för att borsta upp aluminium och bli av med gamla packningar. Resultatet nedan.
Notera att motorvärmaren fortfarande bor kvar. Efter diskussion får jag inte behålla den, något om att elda för kråkorna….Ford slår till igen! Bra när man beställer orginaldelar, syn när de är till en 2009 S-Max. Inte ens skohorn kommer lösa detta. F har tillfälligt tappat bort förståndet, A ifrågasätter dess existens. Efter att ha övergivit leksaks-klubban och snäll-hammaren; nu ska värmaren bort! Lite don-efter-person, så skrämmer man enkelt bort värmaren. Nästan en jämbördig fight…Tillfälligt finbesök av P(2) som ska låna lyftöglor till sitt kommande urlyft. Åter ett fall av ergonomi: A och F kombinerar provlast av motor och nergörning av hållaren för spridarna. Snyggt ska det vara!