58 – Kamrem

Efter att först beställt fel kamremskitt (finns visst två till 2.0 Zetec; SilverTop och BlackTop. Firmorna gör inte alltid skillnaden tydlig) kom tillslut rätt kitt från ATP. Hurra! Ny trissa, spännare och rem. Fram med det finfinna kittet för låsning av vevaxel och kammar som jag redan haft nytta av tidigare

Det är något fint över ingenjörskost som innehåller rörliga delar. Ingen dold magi i elkretsar här inte!

Köpte ett kitt med ny insats till pumpen, det är rekommenderat att byta den samtidigt tydligen. Visste inte att däcktillverkaren Continental även gjorde sådana, men varför inte? trissan framför är ett nytt tillägg från DA Engineering för att vattenpumpen ska gå åt rätt håll efter att servo plockats bort.

Tomt!

Här krävs ju viss finess, så kallade in F med momentnycklar för att sörja för god kvalité. Sagt och draget. Kammarna verkar vara utan behov av omställning, nästintill perfekta. Tänk att dessa snurrat 21000 mil…

På igen!
Det är viktigt att byta ut motorn var 1000e mil, en bra stor-service =)

Alla delar på igen (utom huven då…) Provstartat och låter enligt objektiv källa (frun) som den står utanför ytterdörren. Ska bli intressant att rulla ut när väl gruset är uppsopat =)

Eftersom det nu finns OBD2 så måste tillfälle tas att stämma av status. Inga fel, alive and kicking! =)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *